Pop culture obsessives writing for the pop culture obsessed.

State-owned Russian news network briefly replaces C-SPAN

Screenshot: Twitter

In what we can only assume is a sneak peek at our tremendously true, wonderfully unfake media landscape under President Donald “No Puppet” Trump, Gizmodo reports that, for a few minutes earlier this afternoon, the failed neo-libtard propaganda experiment known as “C-SPAN” was briefly replaced by the informative and entertaining news program World’s Apart:


World’s Apart is a show on the international news channel RT, formerly known under the much more obvious name of Russia Today. Now streamlined for a generation that hates vowels and doesn’t bother to check its sources, RT is just one of the many news channels owned and/or majority controlled by the Russian government. RT, for its part, is fully state funded but “autonomous” (wink), and operates under the mandate of ”acquaint[ing] international audiences with a Russian viewpoint on major global events” in English, Spanish, German, French, and Arabic. It also has exciting motion graphics making fun of Polish foreign minister Witold Waszczykowski. Take that, lamestream media!

RT has yet to comment on the details of this gloriously successful exercise, which lasted for about 10 minutes on C-SPAN1’s online feed until the channel went back to the painfully boring, frankly outdated mechanics of constitutional democracy. C-SPAN has released a statement, though, saying on our President-Elect’s favored communication platform of Twitter:

C-SPAN is chalking the whole thing up to a technical glitch, saying that it monitors a number of international news networks, including RT, and this just happened to be the one that accidentally supplanted C-SPAN’s main feed after a power outage took out its server earlier in the day. But if you’ve been paying attention to the news, you’re already aware that if there’s one thing the Russian government (allegedly) loves, it’s servers.

Share This Story